SAYFA:10
1. Tarih ile edebiyat arasında nasıl bir
ilişki olabilir? Tartışınız. Sonuçlarını söyleyiniz.
· Tarih ile edebiyat ilişkilidir, gerek geçmişte
yazılmış tarihi romanlar olsun gerekse de geçmişte yaşamış insanların dil
araştırmaları bize geçmişteki insanların iletişiminin yanında yazmış oldukları
hatıralarıyla birçok bilgi verir.
2. Aşağıdaki resimlerden hareketle tarihî
bir olayın sanat eserine nasıl yansıdığını yorumlayınız. Düşüncelerinizi sözlü
olarak ifade ediniz.
·Resimlerde I. Dünya Savaşı ve Kurtuluş savaşını
görüyoruz bun tarihi olayların bir sanat dalı olan resme aktarıldığını
görüyoruz.
3. Destan, masal, mesnevi, halk hikâyesi ve
roman türünün edebiyat tarihinde ne zaman görülmeye başladığını araştırınız.
·İslamiyet öncesi sözlü dönemde görülmeye başlamıştır.
4. Türk tarihine yön veren olayları anlatan
şiir ve roman örnekleri bulunuz.
·Divanü Lügati’t- Türk, Divan-i Hikmet, Gök Türk
yazıtları, İstiklal Marşı bunlara örnektir.
5. Tarih kitaplarından Köktürk Devleti ile
ilgili bilgi toplayınız.
·Tarihte ilk defa Türk adıyla kurulan Türk devletidir.
Orhun Abidelerini dikerek Türk tarihi ve edebiyatındaki ilk yazılı eserlerini
yazmışlardır.
DEĞERLENDİRME
SAYFA:14
A. Toplumun, sanatçının, sanat eseriyle
”sözcüklerini boş bırakılan yerlere yazınız.
·
Sanat eseriyle
·
Sanatçı
·
Toplumun
B. Aşağıdaki cümleleri doğru-yanlış (D/Y)
durumlarına göre değerlendiriniz.
· D
· Y
· D
C. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları
cevaplayınız.
· D
· E
DEĞERLENDİRME
SAYFA:19
A. Aşağıdaki boş bırakılan yerleri uygun
sözcüklerle doldurunuz.
·
Sözlü ve Yazılı
B. Aşağıdaki bilgilerin başına doğru ise
“D” , yanlış ise “Y” yazınız.
· D
· Y
· Y
ÜNİTE SONU DEĞERLENDİRMESİ
SAYFA:19
A. Aşağıda boş bırakılan yerlere
uygun sözcükler getiriniz.
·
Destan
·
Mesnevi
·
Zümre edebiyatı
·
Zihniyet
B. Aşağıdaki bilgilerin başına doğru
ise “D”, yanlış ise “Y yazınız.
· D
· D
· D
C. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları
cevaplayınız.
· C
· C
HAZIRLIK
SAYFA:22
1. Olağanüstü ve sıra dışı kavramları sizin
için neyi ifade ediyor? Çevrenizde sıra dışı olaylara şahit oldunuz mu?
Tartışınız. Sonuçları söyleyiniz.
·Oğlanüstülükler, normalde görmeye alışık olmadığımız
genellikler destan, hikâye ve masallarda görmeye alışık olduğumuz durumlardır.
2. Tanık olduğunuz sıradan olayların
abarttırılarak olağanüstü şekelde anlatıldığı oluyor mu?
·Genelde pek fazla olmuyor ama geneldi bu gibi olaylar
destanlarda ve halk hikâyelerinde görüyoruz.
3. Farklı uygarlıklarda destan dönemi
yaşanmış mıdır? Araştırınız Bu destanlardan birkaçını sınıfa getiriniz.
·İlyada ve Odisse – Yunan, Şehname – İran, Kalevela –
Fin, Manas – Kırgız.
4. “Mit” kavramını araştırınız. Türk
kültürüne ait mitleri yazınız.
·Mit eskiden yaşanmış olayların dilden dile
abarttırılarak anlatılan olağan üstü varlığa verilen isim. Işık ,ağaç
,aksakallı ihtiyar, ok-yay bunlara örnektir.
DEĞERLENDİRME
SAYFA:24
A. Aşağıdaki bilgilerin başına doğru
ise “D” , yanlış ise “Y” yazınız.
· D
· D
· D
B. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları
cevaplayınız.
· C
· E
C. Aşağıdaki boş bırakılan yeri
uygun sözcükle doldurunuz.
·
sıradışığıla
HAZIRLIK
SAYFA:25
1. Yazı olamasaydı duygu ve düşüncelerimizi
nasıl ifade ederdiniz? Tartışınız. Sonuçları maddeler hâlinde tahtaya yazınız.
·Yazı olmasaydı beden dilimizle ifade edebilirdik ama
çok iyi olmaya bilir.
2. Türk toplumunda sözlü edebiyat hangi
dönemde başlamış olabilir? Sözlü edebiyatın başladığı dönemde Türklerin yaşam
biçimini belirleyen en önemli unsurlar nelerdir? Araştırınız. Sonuçlarını
sınıfta belirtiniz.
·İslamiyet öncesi dönemde başlamıştır o dönemde
insanlar tarım ve hayvancılıkla uğraşı yolarlardı.
3. Mitolojik döneme ait resimler bulunuz ve
bunları sınıfa getiriniz.
4. İki gruba ayrılınız. Birinci grup;
mitolojiyi, mitolojik öğeleri ve bunların oluşma nedenlerini: ikinci grup
Türklerdeki mitolojik unsurların diğer uygarlıkların mitolojik unsurları
arasında benzerlik ve farklılıklarını araştırsın.
DEĞERLENDİRME
SAYFA:27
A. Aşağıda Türk, Yunan ve Çin destanlarıyla
ilgili mitler verilmiştir. Bu mitlerin hangi ulusa ait olduğunu destanların
karşısına yazınız.
· TÜRK
·
YUNAN
· ÇİN
· ÇİN
·
YUNAN
· TÜRK
B. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları
cevaplayınız.
· A
· E
C. Aşağıdaki boş bırakılan yeri uygun
sözcükle doldurunuz.
·
Bireyleri
HAZIRLIK
SAYFA:28
1. Eski Türklerdeki ozan, şaman, kam,
bakısı hakkında araştırma yapınız. Sonuçları sınıfa sununuz.
·Raks müzik doktorluk büyücülük gibi görevleri
üstenmiştir.
2. Günümüz şairleri ve ozanları toplum
üzerinde ne kadar etkilidir? Düşüncelerinizi sınıfta sözlü olarak ifade ediniz.
·Şairler toplumun duygu ve düşüncelerini dile
getirdikleri için toplumda büyük bir önemi vardır.
DEĞERLENDİRME
SAYFA:33
A. Aşağıdaki bilgilerin başına doğru ise
“D”, yanlış ise “Y” yazınız.
· Y
· Y
· Y
B. Aşağıda boş bırakılan yerleri uygun sözcükle doldurunuz
·
Mersiye
·
Dörtlük
·
Mitolojik
C. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.
· D
· C
· E
· B
· C
HAZIRLIK
SAYFA:34
1. Olağanüstü öğeler içeren bir film
izlediniz mi? Filmde olaylar nasıl anlatılmıştır? Açıklayınız.
·Olaylar çok fazla abarttırılarak anlatılmıştır
genelde görmeye alışık olmadığımız varlıklar görüyoruz.
2. Sınıfa çeşitli roman ve hikâye kitapları
getiriniz.
3. Türk destanları hakkında bilgi
toplayınız
·Türk edebiyatının ilk eserleri destanlardır genel
olarak gerçekte yaşanmış bir olayı dilden dile geçerek ve abartı katılan bir
türüdür.
4. Doğal destan ve yapma destan
kavramlarını araştırınız.
·Doğal destan, halkın meydana getirdiği destanlardır
bir halk ozanı tarafından derlenir fakat bu ozan o destanın yaratıcısı
değildir. Yapma destan ise bazı şair ve yazarlar, tarihteki olaylara kendi
duygu ve düşüncelerini katarak destanlaştırırlar buna yapma destan denir.
5. Türk destanları dışında başka
milletlerin destanlarıda var mıdır? Araştırınız.
·Evet vardır.İgor-Rus, Şinto-Japon, Kırgız-Manas
bunlara örnektir.
DEĞERLENDİRME
SAYFA:40
A. Aşağıdaki bilgilerin başına doğru ise
“D”, yanlış ise “Y” yazınız.
· D
· D
· D
B. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları
cevaplayınız.
· A
· A
C. Aşağıdaki boş bırakılan yeri uygun
sözcükle doldurunuz.
·
Doğaya
HAZIRLIK
SAYFA:41
1. Yazının kullanılmasıyla bize ne gibi
kolaylıklar sağlanmıştır, tartışınız. Sonuçları maddeler hâlinde yazarak sınıf
panosuna asınız.
·Yazının kullanılmasıyla duygu ve düşüncelerimizi daha
kolay ifade edebildik.
2. Köktürk Yazıtları’yla ilgili bir sunum
hazırlayınız ve bunu sınıfta gösteriniz.
3. Köktürk Yazıtları’yla bulunduğu yeri ve
yazıların özelliklerini araştırınız
·Şuan Moğolistan toprakları içindedir ve üç tanedir
biri Vezir Tonyukuk biri Kül Tigin ve biride Bilge Kağan olmak üzere üç tanedir
DEĞERLENDİRME
SAYFA:45
A. Aşağıdaki boş bırakılan yerlere uygun
sözcükleri getiriniz.
·
Tonyukuk, Kül Tigin, Bilge Kağan
· 735
B. Aşağıdaki bilgilerin başına doğru ise
“D”, yanlış ise “Y” yazınız.
· Y
· D
· D
· Y
C. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruyu
cevaplayınız.
· A
ÜNİTE SONU DEĞERLENDİRMESİ
SAYFA:45
A. Destanların oluşum aşamalarıyla ilgili
aşağıdaki boş bırakılan yerleri uygun sözcüklerle doldurunuz.
· Olay
·
Kahraman
· Halk
·
Manzum
B. Aşağıdaki bilgilerin başına doğru ise
“D”, yanlış ise “y” yazınız.
· D
· Y
· D
C. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları
cevaplayınız.
· B
· D
· B
HAZIRLIK
SAYFA:48
1. Toplumda meydana gelen inanca bağlı
değişiklikler sosyal hayatı bütünüyle etkiler, değiştirir. Uygurlar Mani dinini
kabul ettikten sonra da sosyal hayatlarında birçok değişiklik olmuştur. Sizce
İslamiyet öncesi Türk kültürü ile İslamiyet sonrası Türk Kültürü arasındaki
benzerlik ve farklılıklar nelerdir? Araştırınız.
·Pek fazla değişiklik olmamıştır çünkü eskiden de tek
Tanrıcılık vardı şimdi de aynı ve birçok benzerlik var bu yüzden pek fazla
değişiklik olmamıştır
2. Sınıfta dört gruba ayrılarak aşağıdaki
etkinlikleri paylaşınız.
3. Araştırılan konulardan hareketle,
Türklerin İslamiyet’in kabulüyle sosyal, siyasi kültürel ve dil alanlarında
gerçekleştirdikleri değişiklikleri belirleyiniz ve bu değişiklikleri sınıfta
kısa ve özlü biçimde ifade edeniz
DEĞERLENDİRME
SAYFA:50
A. Aşağıda boş bırakılan yerlere uygun
sözcükler getiriniz
·
Karahan
· Arap
· Türk
B. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları
cevaplayınız.
· E
· B
C. Aşağıdaki bilgilerin başına doğru ise
“D”, yanlış ise “Y” yazınız.
· Y
· D
· Y
HAZIRLIK
SAYFA:51
1. XI-XII. Yüzyıllarda Türklerin tarihî,
siyasi ve sosyal yapısı hakkında bilgi toplayınız ve bunların özetini
çıkarınız.
·XI. Yüzyılda Yusuf Has Hâcip tarafında Kutadgu Bilig
yazılmıştır bu eser Türk edebiyatındaki ilk eserdir. Eserde; din, devlet,
eğitim gibi konularda öğütler vermiştir
2. Hakaniye Lehçesi ve Karahanlı
Türkçesinin özelliklerini ve kullanım alanlarını araştırınız.
·İslamiyet sonrası kullanılmaya başlamıştır.
3. Mesnevi nazım şeklinin özelliklerini ve
Türk edebiyatındaki kullanımını araştırınız.
·Mesnevi özellikle Arap, Fars ve Osmanlı edebiyatında
kendi aralarında uyaklı beyitlerden oluşan ve aruz ölçüsüyle yazılan divan
edebiyatı şiir biçimidir.
4. Bir milletin dinini değişmesi onun
edebiyatına ne şekilde yansır?
·Yazı türlerinde değişiklikler olur ve konularda
farklılaşmalar olur.
5. Türkler İslamiyet’i seçtikten sonra eski
kültürlerini tamamen bırakmışlar mıdır?
·Hayır, bırakmamışlardır eski kültürlerinde hala
sürdürüyorlardır.
6. Yusuf Has Hâcip, Edip Ahmet Yükneki,
Ahmet Yesevî ve Kaşgarlı Mahmut’un edebi ve fikri özelliklerini araştırınız.
·Edebi fikirleri sevgidir Allah’a sevgidir.
7. Atatürk’ün Türk diline verdiği önemi ve
bu konudaki sözlerini araştırınız.
·Atatürk Türk Dil Kurumunu kurmasıyla zaten ne kadar
önem verdiğini gösteriyordur
DEĞERLENDİRME
SAYFA:67
A. Aşağıdaki bilgilerin karşısına doğru ise
“D”, yanlış ise “Y” yazınız.
· Y
· D
· Y
· D
· Y
· Y
· Y
· D
· D
B. Aşağıdaki boş bırakılan yerleri uygun
sözcükle tamamlayınız.
·
Kaşgarlı Mahmut
·
Ahmet Yesevî
C. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları
cevaplayınız.
· D
· D
· E
· B
· D
· B
· C
LİNK: http://bilgistok.blogspot.com.tr/2014/05/derste-basarili-olmak-icin-ne-yapmaliyiz.html
SAYFA:68
1. 13-14 yy. da Anadolu’daki sosyal ve
siyasi olayları araştırınız. Araştırdığınız konuları sınıfta paylaşınız.
·13-14 yy. da edebiyatımıza tasavvufun damgasını
vurduğu yy’lardır Hacı Bektaş-ı Veli, Yunus Emre, Mevlana, Hacı Bayram gibi
büyük mutasavvıflar ve şairler Anadolulun Müslümanlaşması ve Türkleşmesinde
büyük rol oynamıştır.
2. Tasavvuf düşüncesi hakkında bir sunum
hazırlayınız. Tasavvuf terimleri neleri ifade etmektedir? Açıklayınız.
·Tasavvuf vahdet-i vücut (tek varlık) inancına
dayanır. Tasavvufa göre, iki türlü varlık vardır: Asıl varlık ve gölge varlık
asıl varlık Allah’tır o baki(kalıcı) ve ölümsüzdür.
3. Yunus Emre hakkında araştırma
yapınız.Yunus Emre’nin bir ilahisini sınıfta dinleyiniz.
4. Hoca Dehhani hakkında araştırma yapınız.
·Horasanlıdır. Anadolu Selçuklu sarayında
yetişmişmiş divan şairidir. Tasavvuf şiirleri
Hâkim olduğu dönemde ve çevrede yaşamasına
rağmen şiirlerinde tasavvuf etkisi görülmemektedir din dışı konularda
yazmıştır.
5. Âşık Paşa, Yunus Emre, Hoca Dehhani,
Hacı Bektaş Veli gibi şairlerden kısa metinler bulunuz ve bunları sınıfa
getiriniz.
6. “Halk Edebiyatı” kavramı size hangi
düşünceleri çağrıştırıyor?
·Halkın içinden yetişmiş kimselerin yaptığı şiirler,
metinler olduğunu düşüne biliriz.
7. Bu döneme neden “Oğuz Türkçesi”
denildiğini araştırınız. Sonuçlarını sözlü olarak ifade ediniz.
·Bu dönemde yapılan eserlerin çoğu Oğuz Türkçesiyle
yapıldığı için.
DEĞERLENDİRME
SAYFA:76
A. Aşağıdaki XIII. yy. şiir dilinin
özellikleri hakkında bilgi verilmiştir.Doğru yargılar için “D”, yanlış olanlar
için “Y” yazınız.
· D
· D
· D
B. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları
cevaplayınız.
· D
· C
DEĞERLENDİRME
SAYFA:97-98
A. Aşağıdaki boş bırakılan yerleri uygun
sözcüklerle doldurunuz.
· 14
· Hoca
Mesud
·
Destan
· Dede
Korkut
B. Battalname, Dede Korkut Hikâyeleri,
Danışmendname ve Süheyl ü Nev-bahar ‘ın Türk dili ve edebiyatı açısından
önemini belirten kısa bir paragraf yazınız.
· Oğuz
Türkçesinin Anadolu’daki ilk ürünleridir destan hikaye karışımıdır hepsinde bir
olay anlatılmıştır.
C. Battalname ile ilgili verilen bilgilerin
başına doğru ise (D), yanlış ise (Y) yazınız.
· D
· D
· Y
· Y
· Y
· Y
· D
· Y
· Y
D. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları
cevaplayınız.
· E
· E
· C
· E
· D
· E
· D
· E
DEĞERLENDİRME
SAYFA:106-107
A. Aşağıdaki boş bırakılan yerlere uygun
sözcükleri getiriniz.
·
Manzum
·
Mensur
·
Mutasavvıf ehli
B. Aşağıdaki bilgilerin karşılarına doğru
ise “D”, yanlış ise “Y” yazınız.
· D
· Y
· Y
C. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları
cevaplayınız.
· C
· D
· B
· E
· D
· C
· E
· C
· E
· E
HAZIRLIK
SAYFA:108
1. Divan edebiyatı ile ilgili bir sunum
hazırlayınız
·Divan edebiyatı saray ve çevresinde gelişmiş olan
şair ve yazarların oluşturduğu edebiyattır.
2. Bir divan şiirini ezberleyerek sınıfta
okuyunuz.
3. Fuzuli’nin kişiliği ve edebi yönünü
araştırınız
·Azeri asıllı Türk divan şairlerimizdendir. Asıl adı
Mehmet’tir. İslami bilimler ve dil alanında çok iyi eğitim aldığı
bilinmektedir.
4. Milli edebiyat veya Cumhuriyet
döneminden hece vezniyle yazılmış bir şiir, 1940 sonrasından da serbest şiir
örneği getiriniz.
5. Necati’nin hayatı ve edebi kişiliğini
araştırınız.
6. Şiirde “sözcükler” in önemi nedir? Her
sözcük şiirde kullanılabilir mi? Düşünceleriniz belirtiniz.
·Şiirlerde sözcüklerin çok fazla önemi vardır çünkü
şiirlere anlam veren sözcüklerdir. Her sözcük şiirlerde kullanılamaz çünkü her
şiirin kendine göre bir yapısı vardır ve ona göre sözcükler kullanılır.
7. Bir şiirden her dinleyen aynı şekilde
etkilenebilir mi? Bunun eğitimle de bir ilgisi var mıdır? Açıklayınız.
·Bir şiirden herkes aynı şekilde etkilenmez çünkü
herkes kendi düşünme kapasitesine göre etkilenir.Eğitimle bir ilgisi vardır
şiirlerle ilgili bilgisi olan kişiler şiiri algılaması daha kolay olur.
DEĞERLENDİRME
SAYFA:146-148
A. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları
cevaplayınız.
· E
· B
· A
· B
· C
· B
· C
· D
· E
· E
· B
· D
· C
· E
· B
· A
· B
B. Aşağıdaki boş bırakılan yerlere uygun
kelimeleri getiriniz.
· Su
Kasidesi
·
Gazel, Kaside, Mesnevi, Müstezat, Kıta, Şarkı, Rübai, Taytuğ,
Muhammes,
Tekibibet, Murabba, Tercibent
·
Nedim
C. Aşağıdaki bilgilerin başına doğru ise
“D”, yanlış ise “Y” yazınız.
· Y
· D
· D
· D
DEĞERLENDİRME
SAYFA:152
A. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları
cevaplayınız.
· C
· D
B. Aşağıdaki mani çeşitlerini adlandırınız.
C. Aşağıdaki boş bırakılan yerleri uygun
sözcüklerle tamamlayınız.
· Hece
·
Dörtlük
DEĞERLENDİRME
SAYFA:158
A. Koşma ile ilgili aşağıda verilen
cümlelerin başına doğru ise (D), yanlış ise (Y) yazınız.
· D
· Y
· D
· D
· Y
B. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan
yerleri tamamlayınız.
·
Taşlama
·
Koçaklama
C. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları
cevaplayınız.
· A
· E
DEĞERLENDİRME
SAYFA:162
A. Aşağıda verilen cümlelerin başına doğru
ise (D), yanlış ise (Y) yazınız.
· Y
· D
· Y
B. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan
yerleri tamamlayınız.
·
Mehtiye
·
Tasavvuf
C. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları
cevaplayınız.
· B
· E
· A
· A
· B
DEĞERLENDİRME
SAYFA:180-181
A. Aşağıdaki Leyla ve Mecnun hikâyesiyle
ilgili verilen cümlelerin başına doğru ise (D), yanlış ise (Y) yazınız.
· D
· D
· Y
· D
· Y
B. Aşağıda “Kerem ile Aslı” ve “Leyla ve
Mecnun hikâyesiyle ilgili verilen cümlelerin başına doğru ise (D), yanlış ise
(Y) yazınız.
· D
· D
· D
· Y
· D
C. Aşağıdaki cümleler hangi hikâyede
geçmektedir?
·
Kerem ile Aslı
·
Leyla ile Mecnun
· Aslı
ile Kerem
·
Leyla ile Mecnun
·
Leyla ile Mecnun
·
Kerem ile Aslı
·
Leyla ile Mecnun
·
Kerem ile Aslı
D. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları
cevaplayınız.
· E
· E
· C
· E
· E
· C
DEĞERLENDİRME
SAYFA:199-200
A. Aşağıdaki boş bırakılan yerlere Karagöz
oyununun bölümleriyle ilgili uygun sözcükler getiriniz.
·
Mukaddime
·
Muhavere
·
Fasıl
·
Bitiş
B. Aşağıdaki bilgilerin başına doğru ise
(D), yanlış ise (Y) yazınız.
· Y
· D
· D
· Y
· Y
· Y
· D
· Y
· D
· Y
· D
· D
· D
· D
C. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları
cevaplayınız.
· C
· D
· D
· C
· D
· A
· E
· C
· B
· E
D. Aşağıdaki bilgilerin karışılırına doğru
ise (D), yanlış ise (Y) yazınız.
· Y
· Y
· D
· D
· Y
· Y
· D
· D
· Y
· Y
· D
· Y
DEĞERLENDİRME
SAYFA:216
A. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları
cevaplayınız.
·
Evliya Çelebi
·
Tezkiretü’ş-Şuara
·
Şikâyetname
·
Sade, Sanaykarene
ÜNİTE SONU DEĞERLENDİRMESİ
SAYFA:217-218
A. Aşağıdaki boş bırakılan yerlere uygun
sözcükler getiriniz.
·
Arapça, Farsça
· Hoca
Dehhani
·
Danişmentname
B. Aşağıdaki bilgilerin başına doğru ise
(D), yanlış ise (Y) yazınız.
· Y
· D
· Y
C. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları
cevaplayınız.
· A
· E
· A
· D
· A
· C
· E
· B
· A
· B
· E
· A
· B
· E
· D
· A
· B
· B
HAZIRLAYAN: AHMET TEMİR
LİNK: http://bilgistok.blogspot.com.tr/2014/11/universiteye-giris-sinavinda-basarili.html
LİNK: http://bilgistok.blogspot.com.tr/2014/11/universiteye-giris-sinavinda-basarili.html
Teşekkürler Ahmet Temir :)
YanıtlaSilEline sağlık çok saol
YanıtlaSilÇok saol hocam çok işime yaradı :D
YanıtlaSil10. Sınıflara ait şuan sadece edebiyat ölçme değerlendirme olması biraz kötü oldu ama başarılarınız devamını dilerim :)
YanıtlaSilÖncellikle teşekkür ederiz :) Şuan blogumuzun daha çok yeni oldğundan çalışmalarımız yavaş ama sağlam bir şekilde ilerletmeye çalışıyoruz yakında sadece 10. sınıf değil 9. sınıflarıda burada görebilecek herkez :)
SilÇok saol hocm çok işime yaradı...
YanıtlaSilRica ederiz :)
YanıtlaSil